19.5.08

Doa Seorang Kekasih.









Ya Allah..
Seandainya telah engkau catatkan..
Dia milikku tercipta buatku...
Satukanlah hatinya dengan hatiku..
Titipkanlah kebahagiaan antara kami...
agar kemesraan itu abadi...

Ya Allah...yang maha mengasihi...
seiringkanlah kami melayari hidup ini...

Ya Allah..
Sekiranya telah engkau takdirkan...
Dia bukan milikku...
Bawalah dia jauh dari pandanganku...
Luputkanlah ia dari ingatanku..
dan peliharalah aku dari kekecewaan...
Serta Ya Allah yang Maha mengerti,
Berikanlah aku kekuatan....
melontar bayangannya jauh ke dada langit...

Ya Allah...
cukuplah engkau sahaja yang menjadi
pemeliharaku...
di dunia dan akhirat...
jangan engkau biarkan aku sendirian...
di dunia mahupun di akhirat...
menjuruskan aku ke arah kemaksiatan dan kemungkaran...
maka,kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman...
supaya aku dan dia sama-sama dapat membina kesejahteraan hidup...
ke jalan yang engkau redhai..
dan kurniakanlah pada ku...
keturunan yang soleh...

amin..














"Ya Allah...
Jika aku jatuh cinta, Cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan Cintanya pada-Mu,,
Agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-Mu.....................
Ya Muhaimin..........
Jika aku jatuh cinta,
Jagalah cintaku padanya, Agar tidak melebihi cintaku Pada-Mu...........
Ya Allah,
Jika aku jatuh hati,
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya Tertaut Pada-Mu...
agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu...........
Ya Rabbani..
Jika aku jatuh hati,
Jagalah hatiku padanya,
Agar tidak berpaling pada hati-Mu...
Ya Rabbul Izzati.............
Jika aku rindu,
Jagalah rinduku padanya,
Agar tidak aku lalai merindukan syurga-Mu................

YaAllah................

Jika aku menikmati cinta kekasih-Mu,
Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat
di sepertiga malam terakhirmu..............
Ya Allah............
Jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu............
Jangan biarkan aku bertatih dan terjatuh

dalam perjalanan yang panjang menyeru manusia kepada-Mu............

Ya Allah,
Jika Kau halalkan aku merindui kekasihmu,
Jangan biarkan aku melampaui batas
sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepada-
Mu...........
Ya Allah...............
Engkau mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun dalam Cinta
pada-Mu..........
Telah berjumpa untuk taat kepada-Mu,
Setelah bersatu dalam dakwah -Mu ,
Telah berpadu dalam membela syariat-Mu...........
Kukuhkanlah YA Allah ikatannya....

Kekalkanlah ikatannya,

Tunjukilah jalan-jalannya.........
Penuhilah hati-hati ini dengan Nur-Mu yang tidak pernah pudar
Lapangkanlah dada-dada kami denga keimanan kepada-Mu dan
kerindahan bertawakal ke jalan -
Mu .....................................

~Amin~






jelikweyh said...

salam ... zahar , dh nk "men masak2 nasi minyak" dh ker ?? cm dh dekat jerk ... klu blh , men r "masak2 nasi minyak" tuh kt MAS ... blh ak appear & m'jg keamanan program "men masak2 nasi minyak" tuh ... klu yg nih gak ko x paham , ko mmg LAMPI ... hehhe :)

Syababulislam said...

dgn tenang saya/aku menjawab.ni permintaan kwn lame,die nak tgk posting ni.ni posting lama.saya/aku delete dlu,die suh posting blik.tu je,takdenyer nak main msk2.sekian,dgn pnjlsn ni dpt la mmnuhi kehendak awak/ko.kah3..

jelikweyh said...

syian ... d'lema yerk nk pki kata ganti nm diri ... kn beta dh b'titah supaya tn hamba m'biasakn diri dgn panggilan yg sdg kita guna kn ... heheh :)

Syababulislam said...

wat eve...